DLOUHÁ CESTA DO NEZNÁMA

Normálně bych řekla, že to je nějaký aprílový žertík, aby mě budík tahal z postele už ve tři třicet, ale tentokrát mi to toho prvního dubna nějak zvlášť nevadilo. Beztak jsem toho moc nenaspala se všemi těmi motýly v břiše. Takový pocit jsem naposledy zažila před mou první velkou cestou do Anglie, což už je nějaký ten pátek zpátky. Rychle jsem narvala do krosny, co mi zbylo po pokoji, dojedla poslední zbytky brownie (oooh, ta mi bude chybět) a ani jsem se nenadála a soukali jsme se s klukama do Andyho auta. Na Heathrow jsme dorazili relativně brzo, tak jsem kluky pozvala aspoň na kafe, když už obětovali pár hodin spánku za pár extra hodin strávených s Mon 🙂

Check-in, tisknutí letenek a poslední tisknutí se k mému nejvěrnějšímu garde aka Mariusz, Darek, Poli a Andy. Samozřejmě jsem to nevydržela a bulela jak želva. Budete mi chybět, kluci. A pak už to šlo jako po másle. Byla to náhoda, že jeden z mých kámošů zrovna taky cestoval na pár dní do Bangkoku, a tak jsem aspoň měla s kým zabít ty dvě hodiny, o které byl náš let posunut.

Tak teda pápá, Anglie a díky ti za všechno. Nebýt tebe, tak nevím, co se mnou teď je. Asi tomu osud chtěl nebo to byla jen neskutečná náhoda, ale prolítali jsme přímo nad mým rodným městem v Česku. Škoda, že jsem to nevěděla říct, mohla jsem říct mamce, ať mi aspoň zamává 🙂

Cesta byla neskutečně únavná, ale výběr filmů ze sedačky přede mnou mi nedovolil spát. Škoda, mohla jsem prospat servírování toho nejhoršího obědu, co jsem kdy na palubě letadla dostala. Ještě že jsem měla v batohu poslední balíček octových brambůrků 🙂

Na letiště v Mumbai jsme dorazili něco po půlnocí místního času. Měli jsme asi hodinu na to projít asi třemi různými kontrolami, z nichž jedna dokonce i mě, jako už jakž takž otrlou cestovatelku, trochu vyděsila. Indická paní vypadala, jako by zrovna vylezla někde z lochu, pažemi napumpovanými steroidy by dala hravě do kapsy i toho nejotrlejšího terminátora a vzhledem k tomu, že neměla ani jednu vrásku, bylo jasné, že na svém obličeji neprojevila jakoukoliv emoci minimálně posledního půl století. Normálně nemám nic proti tomu, když mě ňáká kundica opře o zeď a začně osahávat, ale v té kabince, kam mě paní gestapačka pozvala, jsem si vážně myslela, že budu jen další obětí indického znásilnění. Naštěstí nenašla to, co hledala (díkybohu, že se moje hruď nemá k tomu nikdy úplně vyvinout), a tak jsem mohla vesele skoro nestihnout letadlo do Bangkoku.

Po asi pětihodinovém letu jak na houpačce jsem druhého dubna v 7.35 ráno konečně přistála na thajské půdě. Vízum na měsíc jsem dostala na letišti, s dalšími třemi baťůžkářemi jsme chytli taxíka a valili si to na slavnou Khao San road. I když to všude ještě spalo, vedro bylo už jak v tulení prdeli, wifi nikde nefungovala a v hostelu jsem se mohla přihlásit až po dvanácté. Přečkala jsem to tedy s Lukem v restauraci, kde jsme prubli první thajské curry a já pak valila rovnou do postele dát si dvacet (na tři hodiny).

Večer to v centru ale fakt žilo. Za zhruba tři pětky jsem si dala pořádnou večeři, ale něco mi říkalo, že bych přece jen měla jít do těch kobylek, co se prodávají na každém rohu. Po asi patnácti minutách konstantního „neee, to nedám“ a „nasrat, žiju jenom jednou“, jsem nakonec zbaštila ne jednu, ale hned dvě masivní kobylky a řeknu vám, že bych do toho šla klidně znova 🙂

Večer jsem ještě strávila zhruba půl hoďku plánováním cesty do západního Thajska, kde jsem měla na druhý den začínat pracovat jako dobrovolník a pak už jsem jen za zvuku dvou elektrických větráků počítala šváby na zemi a usínala 🙂

Advertisements

5 thoughts on “DLOUHÁ CESTA DO NEZNÁMA

1. Mončo fakt tě obdivuju a přeju ti, ať si to pořádně užiješ, je to zkušenost k nezaplacení. Hltala jsem každé slovo 🙂